De gebruiksvriendelijkheid van Noordoosthelpt.nl

Wij zijn erg benieuwd naar uw mening. Wilt u enkele vragen over de gebruiksvriendelijkheid van Noordoosthelpt.nl beantwoorden?
Ga dan naar ons gebruikersonderzoek.

Er zijn allerlei manieren om beweging onderdeel te maken van uw dagelijks leven. Belangrijk is dat u weet waarom u meer wilt gaan bewegen, zodat u uzelf kunt motiveren en het bewegen volhoudt.

Bedenk een doel

Bedenk eerst welk doel u wilt bereiken. Bijvoorbeeld: ik wil over 3 maanden 5 kilo zijn afgevallen. Of: ik wil over een half jaar meedoen aan een hardloopevenement.

Bedenk ook hoe u dit einddoel wilt bereiken. Neem daarvoor haalbare tussendoelen. U kunt bijvoorbeeld starten met elke dag 10 minuten te wandelen of te fietsen. Probeer dit een week vol te houden. Lukt dat, dan kunt u er de volgende week 15 minuten van maken. Bouw het langzaam op.

Sport of activiteit kiezen

Als u weet wat uw doelen zijn, kunt u bedenken wat u wilt gaan doen. Dat kan een sport zijn, maar ook wandelen, fietsen of tuinieren. Daarna kunt u bedenken waar en hoe u wilt bewegen:

  • binnen of buiten?
  • alleen of met een maatje?
  • thuis of bij een vereniging / sportschool?

Volhouden!

Als u eenmaal bent begonnen met sporten of meer bewegen, dan is het soms lastig dat goed vol te houden. Hieronder staan daarom een aantal tips.

Van sporten een gewoonte maken

U kunt proberen meer structuur aan te brengen in het bewegen, bijvoorbeeld:

  • Een trainingsschema opstellen met een apart doel per training.
  • Sporten op een vaste tijd.
  • Een vaste afspraak maken met een sportmaatje. Bijvoorbeeld elke maandagavond hardlopen.

Meer beweegtips!

Beloning verzinnen

Bedenk van tevoren wat u uzelf als beloning geeft als u uw doel heeft behaald. U kunt bijvoorbeeld iets leuks voor uzelf kopen, of iets gezelligs doen met een vriend of vriendin. Die beloning kan een extra motivatie zijn als u moeite heeft om het vol te houden.

Ken uw valkuilen

Ook belangrijk is het om uw eigen valkuilen te kennen. Bijvoorbeeld dat u na het avondeten geen zin meer heeft. Of dat u met mooi weer liever in de tuin gaat zitten. Als u weet wat uw valkuilen zijn, kunt u ze vermijden.

Maak ook afspraken met uzelf. Bijvoorbeeld dat u éérst gaat sporten en daarna pas andere leuke dingen gaat doen.

Organisaties

Sportverenigingen (alles)

Gymsportcentrum - Sporthal Hoantserid

 06-12 22 86 55 gvvonline.nlDe Sânjes 29269HAFeanwâlden

Turnhal Veenwouden - Sanjes Sport Park

 06-12 22 86 55 gvvonline.nlDe Sânjes 29269HAFeanwâlden

Wandelsportvereniging Avondvierdaagse de...

 0511-44 29 39De Acht 19271AMDe Westereen

Sportscholen

Health Center Plantinga

 0511-44 32 64 healthcenterplantinga.nlNijverheidswei 19271GMDe Westereen

Sportcentrum Perfectfit

 0511-40 23 12 sportcentrum-perfectfit.nlVoorstraat 329291CKKollum

Zwembaden

De Sawn Stjerren

 0518-43 14 49 desawnstjerren.nlIt Blikkelân 179074CMHallum

Optisport Kollumerland

 0511-54 15 22 optisport.nlBadweg 29291MNKollum

ZwemCentrum Kollum

 0511-54 46 02 zc-kollum.nlWillem Lodewijkstraat 479291MZKollum

Gehandicaptensport

Vergelijk hulpaanbod